Τετάρτη 9 Μαρτίου 2011

Το απόλυτο σύμβολο

Πολλές φορές σκέφτηκα να γράψω κάτι για την Αγία Σοφία, όμως τι να πρωτογράψω; Θεωρώ τον εαυτό μου λίγο ανάξιο να γράψει γι'αυτό το μεγαλειώδες δημιούργημα. Από την άλλη βέβαια δεν γίνεται να μην υπάρχει ούτε μια αναφορά σε αυτό εδώ το blog για τούτο το απόλυτο σύμβολο! Σύμβολο μιας αυτοκρατορίας και του Ελληνισμού, σύμβολο της Χριστιανοσύνης αλλά και σύμβολο και για τους μουσουλμάνους. Σύμβολο οικοδομικής πρωτοτυπίας και αρχιτεκτονικής ιδιοφυίας και τελειότητας. Σύμβολο ανεπανάληπτης ομορφίας, τέχνης και αμύθητου πλούτου. Το σύμβολο της Πόλης.....της πόλης μου!
Την επισκέφτηκα τόσες πολλές φορές, μα κάθε φορά με τον ίδιο θαυμασμό και δέος.
Πολλές φορές ένιωσα να μην έχω λόγια να περιγράψω όλα αυτά που έβλεπα μπροστά μου ή που ένιωθα μέσα μου.
Πήγα...και ξαναπήγα ....και ξαναπήγα...τόσες πολλές φορές. Καθόμουν με τις ώρες....και κρυφάκουγα τις διάφορες ξεναγήσεις τριγύρω μου και ανακάλυπτα όλες τις λεπτομέριες και φωτογράφιζα τα πάντα. Είμαι στην θέση πλέον να παινευτώ πως μια ξενάγηση την καταφέρνω περίφημα και μου φαίνεται μου βγήκε κουσούρι να δείχνω στον κόσμο της Αγία Σοφιά! Τις προάλλες συνάντησα ενα ζευγάρι Ελλήνων τουριστών στο δρόμο και λέγε-λέγε άλλαξα όλο το πρόγραμμά τους, παράτησα και το δικό μου και τους ανέβασα στο Sultanahmet να τους κάνω ξενάγηση! Μεγάλη τρέλα!!!!
Το πιο εύκολο θα ήταν να "ανεβάσω" φωτογραφίες και να σας αρχίσω στην διαδικτιακή ξενάγηση. Δεν θα το κάνω όμως!!!
Θα κρατήσω τις υπέροχες φωτογραφίες στον υπολογιστή μου. Ούτε θα σας μιλήσω για όλους αυτούς τους θρύλους και τα μυστικά της Αγιά-Σοφιάς. Δεν θα σας πω για την διάνοια του Ανθέμιου και Ισίδωρου, για τα μυστικά τούνελ και την κολώνα του Πατριάρχη. Οι θρύλοι δεν θα σας φανερωθούν, η πύλη του παραδείσου θα μείνει απροσπέλαστη και το αποτύπωμα του σουλτάνου θα παραμείνει καλά κρυμμένο. Η εικόνα της Δέησης δεν θα σας κοιτάξει στα μάτια και ούτε θα δείτε τον θαυμαστό τρούλο να κρέμεται απο τον ουρανό. Και...και....και.....και......
Όλα αυτά και άλλα πολλά, θα σας τα δείξω ο ίδιος όταν βρεθείτε στη Πόλη. Να βγάλω και εγώ το κουσούρι του ξεναγού.

1 σχόλιο:

  1. "Την Πόλη την είπανε "Πόλη" γιατί ήταν η ωραιότερη πόλη του κόσμου"
    Τα είπε όλα ο πρωταγωνιστής στην "Πολίτικη κουζίνα", απλά, λιτά και τόσο περιεκτικά.
    Δεν έχω πάει ακόμη και θα συγχωρήσω τον εαυτό μου αν δεν πάω.Το μόνο που με φοβίζει είναι ότι δε θα θέλω να την αφήσω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή